Південний гірничо-збагачувальний комбінат - це сучасне підприємство з унікальною виробничою системою, яка об’єднує традиції гірничої справи та новітні технологічні рішення. Виробничий процес складається з кількох основних етапів, які забезпечують перетворення залізної руди на високоякісний концентрат.
Видобуток гірничої маси
Система розроблення родовища - транспортна з виїмкою гірничої маси і з зовнішнім розташуванням відвалів розкривних порід.
Відпрацювання горизонтів проводиться з попереднім дробленням гірської маси буропідривним способом. Буріння вибухових свердловин здійснюється верстатами шарошечного буріння СБШ-250 МНА та Epiroc DM 75E.
В якості навантажувальних механізмів на видобутку гірничої маси в вибоях і на перевантажувальних майданчиках застосовують екскаватори ЕКГ-8И, ЕКГ-10 і гідравлічний екскаватор Hitachi EX3600 (місткість ковша 15,5 м3 ).
Транспортування та дроблення
Транспортування гірничої маси з кар'єра здійснюється з використанням таких видів транспорту:
залізничного електрифікованого (тягові агрегати П2М(У)) на комплекси циклічно-потокової технології (ЦПТ), дробильну фабрику (УДТК), відвали "Лівобережні";
автомобільного (автосамоскиди вантажопідйомністю 130-140 тонн БелАЗ-75131) на внутрішньокар'єрні перевантажувальні пункти і ЦПТ;
конвеєрного на дробильну фабрику і ст. Лівобережна, розташовану поблизу "Лівобережних" відвалів.
Для доставки руди і скельного розкриву з кар'єра на поверхню, побудовано два комплекси циклічно-потокової технології (ЦПТ) з приймальними пристроями рудного комплексу ЦПТ на горизонті мінус 90 м, скельного комплексу ЦПТ на горизонті мінус 75 м. Доставка гірничої маси до приймальних пристроїв цих комплексів здійснюється залізничним транспортом.
Побудовано рудний комплекс ЦПТ, з приймальним пристроєм на горизонті мінус 210 м, доставка гірничої маси до якого здійснюється автотранспортом.
У кар'єрі розташовано три діючі перевантажувальні пункти, на яких використовуються екскаватори ЕКГ-8І, ЕКГ-10.
Відвалоутворення розкривних порід і складання окислених кварцитів здійснюється на зовнішньому Лівобережному відвалі, доставка гірничої маси виконується залізничним транспортом. Для складування гірничої маси використовують екскаватори ЕКГ-8И, ЕКГ-6,3 У.
Виробництво концентрату
На сьогодні збагачувальні фабрики переробляють залізисті кварцити, вміст заліза у вихідній руді Feобщ. - 34,70% і Feмагн. - 27,55%.
Рудозбагачувальну фабрику №1 введено в експлуатацію 1956 року.
Основною метою є виробництво товарного концентрату для реалізації споживачам.
Наразі на технологічних секціях №№1-10 встановлено автоматичну систему управління технологічним процесом (АСУТП), яка дає змогу контролювати, регулювати і підтримувати в технологічному режимі всі основні технологічні параметри.
Рудозбагачувальну фабрику №2 введено в експлуатацію 1961 року.
На технологічних секціях №№1-4,11-14 встановлено автоматичну систему управління технологічним процесом (АСУТП).
На збагачувальних фабриках руда подрібнюється у кульових млинах, проходить класифікацію та магнітну сепарацію. Відходи після згущення надходять на хвостосховища, а залізорудний концентрат після зневоднення направляється на склади готової продукції і далі відвантажується споживачам залізничним транспортом.