Сировинна база Південного гірничо-збагачувального комбінату представлена Скелеватсько-Магнетитовим родовищем магнетитових залізистих кварцитів. На підприємстві використовується циклічно-потокова технологія видобутку руди з використанням автомобільного, залізничного та конвеєрного транспорту.
До складу комбінату входить 22 структурних підрозділів, в тому числі 6 основних:
1. Рудоуправління виробничою потужністю з видобутку руди 32,1 млн тон на рік.
2. Управління залізничного транспорту потужністю за обсягами перевезень гірничої маси на рівні 28,5 млн тонн на рік.
3. Управління дробильно-транспортного комплексу виробничою потужністю по переробці руди 32,1 млн тонн на рік.
4. Рудозбагачувальна фабрика №1
5. Рудозбагачувальна фабрика №2
6. Цех шламових систем
Сумарна виробнича потужність фабрик складає 14,8 млн тонн концентрату на рік (станом на 2025 рік).
Рудоуправління з 1953 року веде комплекс розкривних робіт і видобуток сирої руди Скелюватського родовища залізистих магнетитових кварцитів. Проектна потужність кар'єра складає 32,1 млн тонн руди на рік.
До складу Рудоуправління входить гірничотранспортний цех і 12 виробничих ділянок.
Гірничотранспортний цех забезпечує транспортування гірничої маси самоскидами з екскаваторних вибоїв на перевантажувальні майданчики.
У складі цеху працюють 2 колони, ділянка з будівництва та ремонту автодоріг, а також ремонтна служба.
ПАРАМЕТРИ КАР'ЄРУ
Фактичні
довжина: 3000 метрів
ширина: 2650 метрів
глибина: 375 метрів
На кінець відпрацювання
довжина: 3000 метрів
ширина: 2650 метрів
глибина: 615 метрів
Управління дробильно-транспортного комплексу (УДТК) здійснює дроблення та транспортування руди з кар'єру на збагачувальні фабрики, а скельного розкриву - з кар’єру на перевантажувальний пункт в район Лівобережних відвалів.
До складу УДТК входять:
- цеха №1 і №2 (рудний тракт) - виконує дроблення залізної руди дробарками великого (горизонт -90 метрів і горизонт -210 метрів), середнього та дрібного дроблення з подальшим транспортуванням в бункера рудозбагачувальних фабрик № 1 та №2.
- цех №3 (скельний тракт) - виробляє дроблення скельної розкриву дробаркою крупного дроблення (горизонт -75 метрів) і транспортування на перевантажувальний пункт в район Лівобережного відвалу.
Управління залізничного транспорту забезпечує перевезення розкривних порід у зовнішні відвали, руди - на дробильну фабрику, прийом вантажів і матеріалів, що приходять на комбінат по залізниці, формує склади для навантаження та відправлення готової продукції.
Розгорнута довжина залізничних колій становить 213 км. Електрифіковано - 230 км.
До складу УЗТ входять 5 цехів і 2 служби.
Рудозбагачувальна фабрика №1 виробляє товарний залізорудний концентрат марки КЗВ з масовою часткою заліза 67,8%. На фабриці працюють 10 технологічних секцій.
Технологічна схема включає три стадії подрібнення в кульових млинах і класифікації, з введенням додаткової контрольної класифікації в гідроциклонах і три стадії мокрої магнітної сепарації з подальшим зневодненням (фільтрацією) залізорудного концентрату.
Рудозбагачувальна фабрика №2 виробляє товарний залізорудний концентрат двох марок: КЗ з масовою часткою заліза 65,0% і КЗВ з масовою часткою заліза 67,8%. На фабриці працюють 8 технологічних секцій.
Технологічна схема секцій №1-4 включає три стадії кульового подрібнення та класифікації, дві стадії відділення шламів зливів гідроциклонів другої та третьої стадії класифікації, чотири стадії мокрої магнітної сепарації з подальшим зневодненням (фільтрацією) залізорудного концентрату. Технологія включає також дві стадії контрольної класифікації в гідроциклонах.
Технологічна схема збагачення секцій №11-14 модернізована: впроваджена контрольна класифікація пісків дешламаторів другого прийому в гідроциклонах.
Цех шламових систем призначений для приймання, транспортування та складування відходів збагачення в три шламосховища «Перша карта», «Друга карта» та «Войкове», які розташовані в південній частині промислового майданчика.
Всі хвостосховища по типу відносяться до ярусно-балочного, а по виду складування хвостів збагачення - до «намивних».
У 2021 році в цеху шламових систем введений в експлуатацію комплекс згущення пульпи, який скорочує обсяг перекачувальних в хвостосховище шламів в 11 разів, а також зменшує споживання електричної енергії до 40 відсотків. Проект реалізований вперше в Україні.