Південний гірничо-збагачувальний комбінат
Підприємство
Історія

Історія

  • Почалася геологічна розвідка південної частини Скелюватського родовища.
  • Геологорозвідники почали бурити свердловини глибиною 150 - 330 метрів.
  • На підставі постанови Ради Міністрів СРСР Міністерство чорної металургії прийняло рішення про будівництво Південного гірничо-збагачувального комбінату.
  • Міністерство чорної металургії затвердило проектне завдання.
  • Інститут «Південгіпроруда» (м. Харків) розробив проект Південного ГЗК.
  • Геодезисти та маркшейдери вбили в землю перші дерев'яні кілочки, що визначили точні контури майбутнього кар'єра, фабрик, цехів і мікрорайону, які мали вирости на місці криворізької степу.
  • Директором споруджуваного підприємства призначили Павла Лаврентійовича Білого.
  • Машиніст екскаватора Антон Федорович Ковальов випробував у дії перший змонтований в кар'єрі екскаватор СЕ-3.
  • Маркшейдер Василь Єгорович Купин на горизонті +70 метрів розпланував трасу для розкривних робіт кар'єра.
  • Машиніст екскаватора Іван Антонович Прокопенко відвантажив в автомобільний транспорт перший ківш розкривних порід.
  • Екскаватор №1 занурив на автомобільний транспорт перші кубічні метри розкриву. Це стало офіційним початком роботи рудника Південного ГЗК.
  • Машиніст паровоза Василь Федорович Лавренюк вивіз першу вертушку розкриву.
  • Машиністи верстатів канатно-ударного буріння Володимир Іванович Кияшко, Микола Дем'янович Бурлаченко, Андрій Данилович Гребенюк пробурили перші свердловини.
  • Відвантажено 7 млн ​​126 тис. кубічних метрів гірничої маси. В роботі - 12 екскаваторів СЕ-3.
  • Лаборант Олена Олександрівна Балакіна зробила перший аналіз руди.
  • Вийшла на лінію перша електровозна вертушка під керівництвом машиніста Володимира Феофановича Ващенко.
  • Машиніст електровоза Анатолій Іванович Федоров вивіз першу вертушку руди, а прийняв вантаж машиніст дробарки «1500» Роман Акимович Шалагин.
  • Пуск першої черги Південного ГЗК. На 8-й секції рудозбагачувальної фабрики на зміні Юрія Алфеевіча Хватова отримані перші 10 тон концентрату.
  • На агломераційної фабриці Південного ГЗК виробили першу тону концентрату.
  • Створено служба контактної мережі для обслуговування мереж енергопостачання кар'єра. Впроваджено магістраль першої черги електротяги в залізничному цеху.
  • Машиніст екскаватора Валентин Карпович Мироненко за зміну відвантажив 2 тис. кубічних метрів розкривних порід. Це був перший рудничний рекорд.
  • Агломератники видали перший мільйон тон концентрату.
  • Агломераційна фабрика виробила другий мільйон тон офлюсованого концентрату.
  • Відкрився Палац культури Південного гірничо-збагачувального комбінату. У день відкриття Палацу культури відбувся перший концерт учасників художньої самодіяльності.
  • Іван Іванович Савицький вступив на посаду директора Південного гірничо-збагачувального комбінату.
  • Відкрито парк культури та стадіон Південного ГЗК.
  • На Південному ГЗК випробували першу в СРСР дослідно-промислову установку по окускуванню залізних концентратів.
  • На Південному ГЗК вперше на Кривбасі почали використовувати кам'яне лиття.
  • Указом Президії Верховної Ради директору комбінату Івану Івановичу Савицькому присвоєно звання Героя Соціалістичної Праці.
  • Бригада екскаваторника Валентина Карповича Мироненко встановила рекорд по проходженню виїзної траншеї для залізничного транспорту за 2 місяці та 20 днів замість запланованих для цієї роботи 6 місяців
  • Пуск другої черги комбінату з річною продуктивністю 9 млн тон руди та 5 млн тон концентрату.
  • У кар'єрі почали вводити в експлуатацію верстати вогневого буріння, які замінять верстати канатно-ударного буріння.
  • Поліклініка Південного ГЗК відкрила двері для відвідувачів.
  • Для підвищення якості концентрату на комбінаті була розроблена багатостадійна схема збагачення без встановлення додаткового обладнання.
  • Проведено перший короткоуповільнений вибух з об'ємом підірваної вибухових речовин 50 тон.
  • Бригада Валентина Карповича Мироненко за рік відвантажила 1 млн 207 тис. кубічних метрів або більше 4 млн тон гірської маси. Так в країні з'явилися перші екскаваторники - «мільйонери».
  • Бригадиру екскаваторників Валентину Карповичу Мироненко присвоєно звання Героя Соціалістичної Праці.
  • За досягнуті успіхи у виконанні семирічного народногосподарського плану колектив Південного гірничо-збагачувального комбінату нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора.
  • У кар'єрі проведено великомасштабний короткоуповільнений вибух з використанням 1250 тон вибухової речовини. Для вивчення цього передового досвіду на Південний ГЗК приїхали фахівці з Росії, Казахстану, Азербайджану, Таджикистану. У цьому ж році у кар'єрі вивели з експлуатації останній буровий верстат ударно-канатного буріння.
  • Відкрито радонове відділення 11-ї міської лікарні.
  • Машиністу екскаватора Миколі Петровичу Ємельянову присвоєно звання Героя Соціалістичної Праці.
  • Мільйонний рубіж навантаження гірської маси досягли та перевершили 17 з 32 екскаваторних бригад.
  • На Південному ГЗК добули двохмільярдну тону залізної руди з початку гірничих робіт у Криворізькому залізорудному басейні.
  • На збагачувальних фабриках розпочато 7-річний проект реконструкції та технічного переозброєння секцій, що отримав назву «Реконструкція без втрат виробництва».
  • Введення в експлуатацію циклічно-потокової технології на горизонті -90 метрів дозволило збільшити обсяг видобутку руди до 34 млн тон.
  • Запроваджено нову технологію підготовки горизонтів в кар'єрі.
  • Прийнято рішення про введення в кар'єр технологічного автомобільного транспорту - автосамоскидів БелАЗ вантажопідйомністю 110 тон.
  • Після завершення робіт з будівництва відвідного каналу русла річки Інгулець були створені умови для розконсервування 224 млн тон руди та інтенсивного відпрацювання північно-східного борту кар'єру.
  • Досягнуті найвищі річні показники з початку розробки родовища. Югоковці добули рекордні 35,615 млн тон руди, виробили рекордні 8,5 млн тон агломерату. На РЗФ-1 виробили рекордні 7,343 млн тон концентрату.
  • Південний ГЗК перетворений в орендне підприємство.
  • Замість застарілих машин введені в експлуатацію сучасні екскаватори ЕКГ-8И, ЕКГ-10, ЕКГ-6,3УС і бурові верстати СБК-400.
  • Введений в експлуатацію м'ясопереробний комплекс.
  • 29 грудня 1994 року орендне підприємство перетворене у Відкрите акціонерне товариство «Південний гірничо-збагачувальний комбінат».
  • Завершено будівництво комплексу циклічно-потокової технології скельної розкриву на горизонті -75 метрів, що дало можливість розвантажити внутрішньокар'єрні залізничні колії та скоротити відстань транспортування розкривних порід.
  • Залізорудний концентрат Південного ГЗК отримав міжнародний приз за кращу марку та сертифікат редакції Клубу лідерів торгівлі (Мадрид, Іспанія).
  • Розпочато роботи з реконструкції діючої гірничотранспортні схеми по введенню великовантажного автотранспорту нижче горизонту -210 метрів для транспортування руди та порожніх порід.
  • Стартувала довгострокова стратегічна програма розвитку комбінату. Проект розрахований на 10-річний період. Його результатом стало збільшення обсягів видобутку руди на 76%, виробництво залізорудного концентрату на 71%.
  • Видобуто 1 млн 400 тис. тон руди з початку роботи кар'єра Південного ГЗК.
  • Південний ГЗК почав реалізацію програми комплексного благоустрою житлового масиву підприємства.
  • Указом Президента України голові правління ВАТ «Південний ГЗК» Михайлу Короленко присвоєно звання Героя України з врученням ордена Держави.
  • Головою правління Південного гірничо-збагачувального комбінату призначений Костянтин Анатолійович Федін.
  • Введені в експлуатацію 1 і 2 черги комплексу циклічно-потокової технології на горизонті -210 метрів
  • Комбінат придбав екскаватор HITACHI з об'ємом ковша 15,5 кубічного метра, виконав реконструкцію складів цеху підготовки виробництва та складського господарства, відкрив Музей трудової слави, відремонтував фасади будинків на житловому масиві Матреновка.
  • Південний ГЗК інвестував 330 млн гривень в капітальний ремонт п'ятої та шостої секцій рудозбагачувальної фабрики №1.
  • 11 березня 2016 року комбінат видобув 1 млрд 500 млн тон руди з початку експлуатації кар'єра.
  • На Південному ГЗК завершився капітальний ремонт двох секцій рудозбагачувальної фабрики №1. У експлуатацію ввели сьому, а в кінці жовтня восьму секції рудозбагачувальної фабрики. Загальний обсяг інвестицій в модернізацію склав близько 400 млн гривень.
  • Реалізується найбільша за останні роки інвестиційна програма. Близько 2 млрд гривень спрямували на оновлення обладнання та капітальні ремонти. Завершився капітальний ремонт двох секцій рудозбагачувальної фабрики №1, ввели в експлуатацію сьому та восьму технологічні секції.
  • Товариство з обмеженою відповідальністю «Південний гірничо-збагачувальний комбінат» перетворено в Акціонерне товариство «Південний гірничо-збагачувальний комбінат».
  • Прийнято рішення про закриття агломераційного виробництва.
  • Завершилося будівництво першого в Україні комплексу згущення пульпи.
  • Затверджений обсяг інвестицій розвитку комбінату склав більше п'яти млрд гривень.
  • Почався демонтаж будівель і споруд цеху агломерації.
  • Виконано капітальний ремонт двох технологічних секцій першої рудозбагачувальної фабрики.
  • Обсяг виробництва залізорудного концентрату досяг 13 млн 500 тис. тон.

Південний гірничо-збагачувальний комбінат - перше підприємство серед країн Східної Європи з видобутку відкритим способом і збагачення магнетитових кварцитів з низьким вмістом заліза з отриманням залізорудного концентрату та доменного агломерату.

Комбінат побудували в дуже стислі терміни. У 1952 році затвердили проектне завдання, а вже 27 липня 1955 року виробили першу тону концентрату (через 2 місяці - першу тону агломерату).

Річна продуктивність першої черги комбінату по сирій руді склала 9 млн тон, концентрату - 4 млн 446 тис. тон і агломерату - 2 млн 625 тис. тон. У 1961 році ввели в експлуатацію другу чергу комбінату.

Трудовому колективу Південного ДГЗК довелося стати першовідкривачем в масштабах всієї гірничорудної галузі країни. Своєю працею та завзятістю доводити життєздатність багатьох наукових розробок, освоювати технології та випробувати нове гірничо-збагачувальне устаткування, яке ще вчора жило в умах інженерів і проектувальників.

Аналогічних підприємств в Східній Європі не існувало. Так що Південний ГЗК став експериментальним промисловим майданчиком, де з ювелірною точністю відточувалися майстерність буровибухових робіт і технології збагачення руди. Через роки досвід Південного ГЗК став незамінним при введенні в експлуатацію споріднених підприємств по всій країні.

Саме на Південному ГЗК вперше в СРСР стали застосовувати в кар'єрі верстати вогневого та шарошечного буріння, впровадили короткоуповільнене підривання при проведенні масових вибухів, освоїли багатостадійну схему збагачення магнетитових кварцитів, провели перші промислові випробування збагачення окислених руд, відпрацювали принципову схему виробництва залізорудних окатишів.

Південний ГЗК став справжньою кузнею висококваліфікованих кадрів. Фахівці підприємства згодом «піднімали» криворізькі ГЗК, що будували в 60-і роки, займали керівні пости на інших промислових підприємствах і в держапараті країни.

За минулі шість десятків років югоківцям довелося пережити різні часи – від рекордних виробничих показників в 80-х роках, до колосального спаду виробництва в 90-х та його стабілізації в 2000-х.

Сьогодні у підприємства знову період підйому. Реалізується довгострокова інвестиційна програма, впроваджуються соціальні проекти, які дають привід говорити про Південний ГЗК як про успішне, сучасне, соціально орієнтоване підприємство. В тому числі, завдяки соціальним інвестиціям підприємства житловий масив Південного ГЗК нині - один із найзатишніших і мальовничих куточків Кривого Рогу.

История История История